Priporočila za zaključek in deaktivacijo ankete

Zaključek ankete

Posebno pozornost je treba nameniti zaključku ankete ('Thank you' page). Zaključek ankete je zadnja stran vprašalnika, namenjena temu, da se zahvalimo respondentu za sodelovanje v anketi. Lahko pa vsebuje tudi druge elemente, npr.:

  • povezavo na drugo spletno stran (npr. spletna stran sponzorja; spletna stran, povezana z vsebino ankete);
  • informacijo o dostopu do rezultatov (pogosto respondente v anketi prosimo za kontaktne podatke, npr. elektronski naslov, na katerega lahko posredujemo rezultate ankete, jih povabimo k anketi v prihodnje ipd.;
  • povabilo k sodelovanju v kvalitativni raziskavi;
  • izpolnjeno anketo respondenta v obliki PDF dokumenta, ki jo lahko respondent prenese na svoj računalnik.

Ko respondent klikne na gumb 'Konec', orodje 1KA ponuja različne scenarije:

  • 'Zapri anketo': nastavite lahko, da se respondentu zapre okno brskalnika, v katerem je odgovarjal na anketo - to je že prednastavljeno; Primer ankete >>
  • 'Rekurzivno': nastavitev pomeni, da se bo po koncu odgovarjanja, ponovno odprla ista anketa za ponovno odgovarjanje ali vnašanje; Primer ankete >>
  • 'Skoči na povezavo': če izberete to možnost, se vam odpre okno, kjer lahko vstavite URL spletne strani, na katero želite preusmeriti respondenta po zaključenem odgovarjanju na vašo anketo; Primer ankete >>

Deaktivacija ankete

V zavihku 'UREJANJE' - 'Nastavitve' - 'Aktivnost / trajanje' lahko nastavite, kdaj se naj anketa zaključi, torej do kdaj lahko respondenti odgovarjanjo oz. koliko časa je aktivna za respondente. Pri tem imate na voljo dve možnosti. Anketa se lahko deaktivira na določen datum ali ko je doseženo določeno število (ustreznih) odgovorov. Sporočilo, ki se pokaže respondentom ob kliku na URL deaktivirane ankete, lahko poljubno spreminjate.

Pri tem je potrebno dodati, da se skušamo izogniti situaciji, kjer je respondent pripravljen oziroma celo želi sodelovati v anketi, a ga pričaka obvestilo, da je anketa deaktivirana. To se pogosto dogaja v tako imenovanih 'naredi-sam' (DIY) raziskavah, kjer pogosto naletimo na povabila k sodelovanju v spletnih anketah, ki pa so že deaktivirana, kar je za respondente lahko zelo neprijetno in tudi neetično. Zato je ob deaktivaciji ankete treba tudi pravočasno umakniti povabila k anketi, pojavne pasice, kjer se pojavlja povabilo ipd. Če povezave do ankete ne moremo umakniti (npr. URL ankete objavimo v nekem forumu), lahko – če to programska oprema dopušča – spremenimo cilj povezave, npr. preusmerimo na neko spletno stran, ali podamo pojasnilo, informacije o rezultatih, nadaljevalni študiji ipd.

Prav tako neetično je, ko je raziskovalec z raziskavo že zaključil, a so povezave do ankete še aktivne in se odgovori kljub temu zbirajo. Podatki se tako zaman zbirajo, saj jih nihče ne bo uporabil.

V izogib takim situacijam ima 1KA privzeto nastavljeno, da se anketa deaktivira po preteku treh mesecev, kar pa raziskovalec lahko sicer kadarkoli spremeni.      

<< Nazaj na Osnovna priporočila​